A Free Template from Joomlashack

Turistické stezky okolí

alt Turistická trasa Třemešné – Přimda – Staré Sedliště – zelená značka

Trasa začíná u železniční stanice v Třemešném a pokračuje po zelené turistické značce obcí a stoupá okolo vrchu Vystrý lesem ke zříceninám poutního kostela sv. Apoleny. Odtud přes Málkovský vrch do městečka Přimda. Stále po zelené turistické značce trasa sestupuje pod vrcholem Přimdy do Újezda pod Přimdou. Dále pak mírně dolů do Labutě, kde zelená turistická značka vede po silnici až do Nového Sedliště. Zde zelená turistická značka zatáčí doprava a přes pole vede až do Starého Sedliště, kde železniční zastávky končí.

Trasa je dlouhá 21 km a mezi Třemešným a Přimdou vede lesem.

Zde je mapka k nahlédnutí

alt Turistická trasa na Dianu, která se napojuje na zelenou značku Třemešné – Přimda – Staré Sedliště - žlutá značka

Z vlakové zastávky po zelené turistické značce přes poutní místo Svatá Apolena až na rozcestí pod Ovčím kopcem.

Zde začíná žlutá turistická značka vedoucí lesem přes Apolenský příkop do 9 km vzdálené osady Diana.

Nad Dianou stojí barokní lovecký zámek, který nechal postavit dle návrhu J. Santiniho hrabě František Kolovrat Libštejnský. Prvá zmínka o zámku je z r. 1742. V interiéru je síň s freskami znázorňující mytologické výjevy s bohyní Dianou. Zámeček není zpřístupněný. K zámku přiléhá anglický park.

Žlutá turistická značka dále pokračuje okolo přírodní rezervace Bukový prales, která byla vyhlášena již v roce 1933. Bukový porost představuje zbytek původního pralesa v Českém lese.

U bývalé pohraniční roty Rybničná žlutá turistická značka končí, ale turista zde může pokračovat po červené turistické značce buď do Rozvadova a dál na Broumov nebo na Železnou a dál pak na Folmavu.

Trasa je po žluté turistické značce dlouhá 8 km a z Třemešného po zelené turistické značce je tato trasa dlouhá celkem 17 km.

alt Turistická trasa Sycherák – Dubec – Milíře – Rozvadov – modrá značka

Dubcem prochází turistická trasa z rekreační oblasti Sycherák, která dál pokračuje po silnici přes Třískolupy a Rájov k Orlovskému dvoru. Zde modrá turistická značka zahýbá doleva na lesní cestu a údolím Bezděkovského potoka pokračuje do Málkova, kde pokračuje po silnici směrem na Přimdu k rozcestí U Prokopce. Tady opět modrá turistická značka zahýbá doleva k rozcestí pod Ovčím kopcem, kde končí žlutá turistická značka. Na tomto rozcestí turistická trasa odbočuje vpravo po silnici do Milířů. Na začátku osady Milíře je po levé straně věž mobilního operátora, která slouží jako rozhledna. Vyhlídková věž je vysoká 30 m a přístupná celoročně mimo nepříznivé počasí.

Modrá turistická značka dále pokračuje po silnici do Svaté Kateřiny. Zde je možné u mostku přes Kateřinský potok spatřit bobří hráz nebo okusy od bobrů, kteří se v této oblasti vyskytují.

Turistická trasa pak dále pokračuje po silnici do Rozvadova, kde také končí.

V Rozvadově turista může navázat na červenou turistickou značku, která vede dál na Broumov nebo na Železnou a dál pak na Folmavu.

Trasa z Dubce do Rovadova je dlouhá 19 km.